Forfatter |
Tvivlsom billedkvalitet på NRK & Kanal 4 |
Geek
Brugere
Antal indlæg: 22
Bopæl: Ballerup
Lagt på d. 19-10-2009 16:45 |
|
|
Ved ikke om jeg er den eneste - men jeg har virkelig dårlig modtagelse af begge NRK kanalerne, samt Kanal 4.
På NRK har jeg varierende vandrette striber og kanal 4 er bare lettere grynet/uskarp med skygger.
Har ikke digital modtager i mit TV - men det burde vel ikke være udslagsgivende for at man kan modtage TV-signalet i en anstændig kvalitet der bare er nogenlunde til at holde ud at se på ... eller?
Det er det samme problem på begge mine TV, så jeg tænkte om det muligvis var et generelt problem herude på netop disse kanaler....
Hvad siger I andre?
Har i øvrigt også en forfærdelig periodisk skratten på nogle af kanalerne, typisk DR1 ... det lyder som om "S"-lydene er ved at sprænge min højttaler. -Forbrydelsen på DR1 var et sandt mareridt at se igår aftes.
Redigeret af Geek d. 19-10-2009 17:17 |
|
Forfatter |
RE: Tvivlsom billedkvalitet på NRK & Kanal 4 |
Formanden
Administratorer
Antal indlæg: 352
Lagt på d. 19-10-2009 19:13 |
|
|
Hej Geek, er der samme problem hvis du kun har ét tv på.
Jeg kender ikke dit udstyr, men hvis man eksempelvis placerer en fordeler og trækker et kabel ind til et tv i soverelset, så mister man ret meget af signalet overall.
Alternativt kan du tale med under- eller overbo og høre om de har samme problem. Jeg ved godt at det ikke er optimalt, da nogle aldrig opdager at der er problemer
Linux er gratis - hvis din fritid er det... |
|
Forfatter |
Geek
Brugere
Lagt på d. 19-10-2009 21:38 |
|
|
Har en fordelerboks, men det er samme problem uanset om jeg kører gennem fordeleren eller direkte til et enkelt TV uden om boksen.
Har ikke spurgt naboen, da det umiddelbart ikke virker logisk for mig - vi kører jo med individuelle stiklinier, så et problem hos mig burde vel ikke nødvendigvis vise sig hos naboen, men mindre problemet er generelt for hele området....eller?
Redigeret af Geek d. 19-10-2009 22:23 |
|
Forfatter |
Rapanden
Brugere
Antal indlæg: 38
Bopæl: Magleparken 190
Lagt på d. 20-10-2009 08:05 |
|
|
Jeg checked de kanaler, Du omtaler i går aftes, både analogt og digitalt, og jeg har ikke de problemer, Du omtaler. Kanalerne har samme kvalitet som de andre kanaler. Jeg bor i nr. 190
|
|
Forfatter |
Formanden
Administratorer
Antal indlæg: 352
Lagt på d. 20-10-2009 10:49 |
|
|
Geek skrev:
Har en fordelerboks, men det er samme problem uanset om jeg kører gennem fordeleren eller direkte til et enkelt TV uden om boksen.
Har ikke spurgt naboen, da det umiddelbart ikke virker logisk for mig - vi kører jo med individuelle stiklinier, så et problem hos mig burde vel ikke nødvendigvis vise sig hos naboen, men mindre problemet er generelt for hele området....eller?
Kablerne terminerer nede i kælderen i samme boks for hver stamme, så din underbo og overbo vil have samme problem, medmindre det kun er dine sidste 10 meter den er galt med.
Så det er ikke helt forkert at de er på andre ledninger end dig...
Linux er gratis - hvis din fritid er det... |
|
Forfatter |
Geek
Brugere
Lagt på d. 20-10-2009 12:32 |
|
|
Tak skal i have.
Jeg prøver at spørge underboen og så må vi se hvad der sker.
Redigeret af Geek d. 20-10-2009 12:33 |
|
Forfatter |
Zemich
Administratorer
Antal indlæg: 118
Lagt på d. 22-10-2009 13:51 |
|
|
Hos os har vi også problemet med skratte lyde på DR1.
Derudover har vi nogle gange nogle striber på tv2, omkring teksterne. |
|
Forfatter |
Hermann
Brugere
Antal indlæg: 34
Bopæl: Hedeparken
Lagt på d. 29-10-2009 19:09 |
|
|
Beskeden er givet videre vedr. DR1 og TV 2. Vedr. de dårlige signaler skal der en teknikker ud og se hvor fejlen kan være. Alle skal kunne se klare og støjfrie billeder analogt. |
|