Forside · Artikler · FAQ · Debatforum · Links · Download · Nyhedskategorier April 27 2024 07:12:58

Navigation
Søg
Adresse
Kontakt siden
Regler for debatforum
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 8
Ingen brugere online

Antal brugere: 111
Nyeste bruger: John
Senest online
Zemich14 uger
Formanden619 uger
Grete621 uger
romsoe652 uger
Jeanf60657 uger
Mith674 uger
Jacob674 uger
Hermann684 uger
kongkurs684 uger
Topper688 uger
Seneste Gågaden
Seneste udgave af beboerbladet Gågaden
Se indlæg
Hedegaardens Dataklub er lukket | Hedegaarden relaterede ting | AB-Bolignet - TV / Radio
Forfatter Hvor blev min QAM 16 og 21 af??
Colosseus
Brugere

Antal indlæg: 6
Tilmeldt: 10.11.09
Lagt på d. 11-11-2009 00:03
Hejsa.. igen smiley

Jeg har et spørgsmål som Yousee ikke var i stand til at besvare for mig, så jeg håber i er herinde. Det er sådan at jeg lejer en DVB-C HD boks fra Yousee + jeg abonnerer på deres HD pakke. Det vil sige at jeg burde være i stand til at se alle de HD kalaner som Yousee udbyder. Jeg har også valgt den store pakke, bare for at være på den sikre side og kunne sige, at jeg mener jeg betaler nok til at kunne få hvad jeg betaler for smiley Men det er desværre ikke helt sådan som det er..

For ca 1-2 måneder siden faldt alle kanaler der ligger i QAM 16 og 21(eller er det 22) pludseligt væk. Her snakker jeg om kanaler såsom:

Discovery HD
Animal Planet HD
BBC HD
Eurosport HD

Disse kanaler kørte fint som de skulle indtil ca 1-2 måneder siden. Nu er der bare sort skærm... faktisk vil den slet ikke finde dem mere. Derfor kontaktede jeg Yousee som sagde at de ikke kunne gøre noget da det var Dansk KabelTV der stod for det. Så dem ringede jeg til... og det eneste de kunne sige til mig var, at disse QAMer blev brugt til noget anden nu...

Helt seriøst... så ved jeg ikke helt om jeg skal acceptere et svar som dette? Jeg mener at jeg har ret til at kunne se disse kanaler når jeg nu engang betaler for dem? Ellers kunne jeg da godt tænke mig at forhøre mig om hvordan jeg skal forholde mig til det... betaler jeg dobbelt for noget jeg ikke kan få og kan jeg få mine penge tilbage... eller er der noget jeg kan gøre for at koble mig på disse QAMer selv...?

Venter spændt på et svar smiley

Venlig hilsen
Michael
Forfatter RE: Hvor blev min QAM 16 og 21 af??
Formanden
Administratorer

Brugers avatar

Antal indlæg: 352
Bopæl: Ballerup
Tilmeldt: 14.08.07
Lagt på d. 11-11-2009 16:27
Så vidt jeg er informeret, så skulle de ovennævnte kanaler være at finde på Hedegårdens net.

Angående QAM, så benytter YouSee kun QAM64.




Linux er gratis - hvis din fritid er det...
14937833
Forfatter RE: Hvor blev min QAM 16 og 21 af??
jeshan
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 25
Bopæl: hp
Tilmeldt: 05.10.07
Lagt på d. 11-11-2009 16:48
Jeg har den samme HD boks fra Yousee (Samsung), og kan sagtens se de kanaler du mangler. Så prøv, at kontakte Yousee igen eller måske AUH.
Forfatter RE: Hvor blev min QAM 16 og 21 af??
Colosseus
Brugere

Antal indlæg: 6
Tilmeldt: 10.11.09
Lagt på d. 11-11-2009 18:19
jeshan skrev:
Jeg har den samme HD boks fra Yousee (Samsung), og kan sagtens se de kanaler du mangler. Så prøv, at kontakte Yousee igen eller måske AUH.


Jeg gad virkeligt godt vide hvilket kanal nummer du finder disse 4 HD kanaler (5 med DR HD)... Jeg har dem nemlig liggende i samsung boxen, men lige så snart jeg kommer til den kanal så siger den bare intet signal, og viser sort skærm. Now... jeg ville jo have troet at det var fordi der måske var noget galt med boxen, men det er der ikke da alle de andre HD kanaler virker....

Og vil du ikke sige det er pussigt at lige netop alle de 4 HD kanaler (som ikke virker), ligger i samme QAM pakke fra Yousee, nemlig nummer 16?

Så meget gerne i kan løse mit problem smiley

Venlig hilsen
Michael

P.s: Til Formanden, så kan jeg ikke forstå at du siger at disse kanaler ligger i vores net, da en komplet scanning på samtlige frekvenser intet fandt?. Hvis det er nogen hjælp, så bor jeg i Højhuset?
Forfatter RE: Hvor blev min QAM 16 og 21 af??
Formanden
Administratorer

Brugers avatar

Antal indlæg: 352
Bopæl: Ballerup
Tilmeldt: 14.08.07
Lagt på d. 12-11-2009 09:05
QAM er noget helt andet - YouSee kører ikke med andet end QAM 64

Du kan læse omkring QAM her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Quadrature_amplitude_modulation

Har du set med et analog tv at du rent faktisk har den fulde pakke?
Hvis der ved et uheld har sneget sig et filter ind, så er det grunden til kanalerne ikke kan ses. Det kunne være at din nabo skulle have den lille pakke og de har kommet til at skifte hos dig ved et uheld.

Som jeshan skiver, så kan han godt se de omtalte HD kanaler.

Har du programkortet i YouSee boksen og er det vendt korrekt?


Linux er gratis - hvis din fritid er det...
14937833
Forfatter RE: Hvor blev min QAM 16 og 21 af??
jeshan
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 25
Bopæl: hp
Tilmeldt: 05.10.07
Lagt på d. 12-11-2009 13:57
Jeg har ikke styr på de forskellige QAM numre I omtaler. Det eneste nummer jeg kender er netværknr. og det jeg bruger er 01151. Med hensyn til DR HD kanalen så kan jeg heller ikke modtage den. Den dukker ikke op på listen over kanaler på min HD boks. Men som jeg har forstået det i en anden tråd så skulle det have noget, at gøre med, at AUH og Yousee skal blive enige om hvor den skal placeres. Jeg tror vi skal væbne os med tålmodighed til, det info møde der er på trapperne er blevet gennemført førend vi forhåbentlig kan få det fulde udbytte af det nye digitale signal.
Forfatter RE: Hvor blev min QAM 16 og 21 af??
Colosseus
Brugere

Antal indlæg: 6
Tilmeldt: 10.11.09
Lagt på d. 19-11-2009 22:39
Efter Yousee er gået over som leverandør og netværkskoden er skiftet, har jeg nu endelig adgang til alle mine HD kanaler jeg betaler for. Mange tak for det smiley

p.s Tog også sin tid smiley
Spring til debat:
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

Formanden
26/07/2010 14:30
Så er det SC2 dag i morgen!!! smiley

Adschmidt
03/05/2010 17:42
bliver lige lidt forsinket

Adschmidt
04/03/2010 18:37
sådan?

Formanden
22/02/2010 17:45
Hvordan!

MrE
22/02/2010 16:00
Sådan!

Adschmidt
11/01/2010 19:39
sådan

Formanden
16/11/2009 13:01
Skal ind og se "Luftkastellet som sprang" i aften, så jeg kan ikke komme i klubben smiley smiley

Formanden
04/11/2009 12:39
Jeg har sammenlagt nogle forum tråde. Ungå venligst at svare på en tråd ved at oprette en ny.

jeshan
24/10/2009 12:28
Jeg har skrevet til auh, og gjort dem opmærksom på, der er nogle spørgsmål til dem. Så kommer der nok noget respons...?!

Rapanden
20/10/2009 12:47
Der bør være en nyhed på forsiden om, at der er åbnet for digitalt tv gennem DVB-C. Beskeden bør komme fra AUH eller formanden

Replikarkiv