Forside · Artikler · FAQ · Debatforum · Links · Download · Nyhedskategorier April 25 2024 17:09:14

Navigation
Søg
Adresse
Kontakt siden
Regler for debatforum
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1
Ingen brugere online

Antal brugere: 111
Nyeste bruger: John
Senest online
Zemich14 uger
Formanden618 uger
Grete621 uger
romsoe652 uger
Jeanf60657 uger
Mith674 uger
Jacob674 uger
Hermann684 uger
kongkurs684 uger
Topper688 uger
Seneste Gågaden
Seneste udgave af beboerbladet Gågaden
Se indlæg
Hedegaardens Dataklub er lukket | Hedegaarden relaterede ting | AB-Bolignet - TV / Radio
Forfatter For dårligt!!!
ulle
Brugere

Antal indlæg: 12
Tilmeldt: 08.03.09
Lagt på d. 19-11-2009 23:21
Jeg må indrømme at jeg syntes at det er for dårligt at AUH UDEN beboernes accept har valgt at skifte vores forsyning ud med EN dags varsel.

Jeg er i dag blevet kontaktet af ca 25 beboere som ikke selv har kunne indstille deres TV. 17 af disse har ikke modtaget en kanalnøgle, men kun reklame vedr YouSee.

Hvordan kan AUH uden accept fra nogle andre end dem selv skifte vores forsyning i en afdeling så stor som vores???
jeg er selv en af dem som ikke modtog en kanal oversigt (kanalnøgle) i går, og ringede derfor til Claus Arp i dag for at hører hvor jeg fik adgang til oversigten. Eneste svar jeg fik var: "om jeg havde adgang til internettet, for der havde YouSee jo tingene liggende. Og var jeg i tvivl, så var det jo nøglen for Stor København"...
Dette var efter at jeg HAVDE kontaktet YouSee, som INTET kendte til at vi skulle have fået leveret signal fra dem, og de kunne kun henvise til A+, da de stod som slutleverandør!

Ud af de få folk jeg kender her i bebyggelsen er ca 50% folk som ingen teknisk indsigt har, og af dem har ca. 60% ikke fået en kanalnøgle.
Eneste grund til at folk kommer til mig, er grundet de ved at jeg arbejder med teknik til hverdag, og bl.a. har hjulpet med at sætte folks internet op. Men det bør sgu ikke være nødvendigt. Havde AUH informeret bedere, og i go' tid, så havde folk kunne nå at reagere, og få arrangeret hjælp...

Det sjove er at Claus Arp skriver:
"Grundet stigende anlægsudgifter til at vedligeholde vores hovedstation (antenneanlæg), som her og nu vil koste ca.280.000,-"
Når jeg så spørger ind til disse udgifter, så er de pludselige ikke stigende anlægsudgifter, men de udgifter vil ville have for at få vores anlæg til at kunne håndtere samme forsyning som YouSee kan levere, uden om vores anlæg.

Jeg er af den mening at vi skal have ALLE kort på bordet, før vi kan tage en urafstemning, så folk har en real chance for at tage stilling til hvad vi skal have, og ikke bare få presset noget ned over hovedet.

Claus Arp skriver desuden i et svart til en anden debatør:
"yousee priser har jeg her. Grundpakken er 70,-, Mellempakken er 205,- Fuldpakken 300"
Det underlige er så at vi i dag betaler (eksl. 5,- i administration pr. måned) ca. 30,- for den lille pakke, og 230,- for den store pakke til A+, og derfor vil stige mellem 30% og 120% ved skift til YouSee.. Men det nævner man intet om i det matriale der er sendt ud.

Så derfor, kære AUH, lad nu folk få fuldt indblik i hvad det betyder at blive i den nuværende løsning, og hvad det betyder at skifte til YouSee.
Forfatter RE: For dårligt!!!
Hermann
Brugere

Antal indlæg: 34
Bopæl: Hedeparken
Tilmeldt: 13.06.08
Lagt på d. 21-11-2009 21:12
Hej Ulle

Det sidste vi vil gøre er at bringe folk bag lyset. De spørgsml du har vedr. priser og info er du velkommen til at drøfte på info mødet der kommer d. 1/12-09 kl. 19.00 på tapeten. Vi havde også håbet at kunnet give beboerne lidt længere tid, men bestyrelsen i BBB var lidt længe om at svare tilbage og hvis vi skulle sige ja til det fordelagtige tilbud vi fik fra A+ var vi nødt til at handle hurtigt.

Det er rigtigt at det ville koste ca. 280000,- at brine hovedstationen op på det niveau som yousee leverer, desuden skal man huske på de kommende anlægsudgifter i forbindelse med nye kanaler der går over til at vise HD, jeg ved godt at vi ikke er forpligtet til fat indtage det i vores net, men man kan ikke stoppe udviklingen og jg tror at de fleste beboere herude kun er ude efter at få det bedste til den biligste pris. Hvorfor det blev yousee er pga. deres forsyningssikerhed som vi mener vægter tungt og at vi stadig har DKTV til at servicere vores net. Jeg er helt sikker på at den løsning vi har valgt, med at sætte vores hovedstation på standby i 3 år er den helt rigtige løsning, desuden kan vi så også i den periode teste om forsyningssikkerheden er i top.
Forfatter RE: For dårligt!!!
Formanden
Administratorer

Brugers avatar

Antal indlæg: 352
Bopæl: Ballerup
Tilmeldt: 14.08.07
Lagt på d. 23-11-2009 10:12
Jeg vil også lige give mit besyv med omkring pakkeløsningerne i AUH's net. Det skal lige nævnes at jeg ikke tager nogen siden i sagen, men ønsker at blotlægge fordele og ulemper i forhold til priserne.

En standard YouSee kunde uden en forening i ryggen betaler pr. 1/1-2010 følgende priser:
Grundpakke: 166 kr
Mellempakke: 299 kr
Stor pakke: 397 kr

I AUH's net bliver prisene for samme YouSee service angivet til:
Grundpakke: 70 kr
Mellempakke: 205 kr
Stor pakke: 300 kr

Jeg ved godt at priserne på YouSee holdt op imod de 230kr for en stor pakke i øjeblikket er en meget stor prisstigning. Jeg har med ovenstående prøvet at skildre at der faktisk er tale om en væsentlig rabat i forhold til andre YouSee kunder.
Men det hjælper jo ikke på priserne for beboerne hvis der skal betales næsten dobbelt for samme pakke (mindste pakke)

Jeg har til gengæld fået bekræftet at der er åbnet for muligheden for at afmelde sine pakker. Det vil jo så betyde at man for 0 kr kan vælge at sætte sin egen stueantenne op og få de frie digitale signaler eller vælge i stedet at betale Boxer for at levere signalet. (Det vides dog ikke om nogle beboere i stuen ikke kan dette af hensyn til modtagerforhold)

Men mange vil sikkert spørge: Hvad får man mere ved at betale 299 om måneden i stedet for 230 kr.?

For en tv bruger med et gammeldagstv vil man ikke umiddelbart få mere ud af det.
Man vil måske opleve at man får de nye kanaler hurtigere end ellers.
Der er også kommet Nicam stereolyd på alle kanalerne.
Men det er nok de færreste som vil opdage noget.

For beboere som ønsker det bedste tv signal som tilbydes i Danmark er der en kæmpe forskel.
De vil på alle deres tv kunne få leveret digitalt tv uden merpris og have mulighed for at benytte YouSee services som "start forfra", "lej film" fra lænestolen samt HD kanaler.
De mange beboere med anden etnisk herkomst vil også have muligheden for at købe adgang til YouSee's store del af fremmedssproget tv kanaler. Det vil måske forhindre nogle af de mange paraboler.

Så vidt jeg kan forstå er der i AUH's priser ikke indberegnet at hovedstationen skal renoveres en gang i mellem. Dette beløb kender jeg ikke, men bør også modregnes i tallene.
Det er ikke for at male fanden på væggen, men udgifterne til denne er indregnet i YouSee's tilbud.

Hvad skal jeg vælge som beboer?

Hvia man benytter den lille pakke på et gammelt tv, så ville jeg ikke vælge at stemme for forslaget. Jeg vil ikke opleve den store forskel og kun komme til at betale dobbelt op.

Hvis man kun ønsker dansk tv, så ville jeg stemme for YouSee forslaget. For det giver muligheden for afmelde sin tv pakke og opsætte egen stueantenne og trække gratis tv ind igennem luften. (kræver dog at signalet kan modtages, ved ikke om det er tilfældet i f.eks. stue lejligheder)
På denne måde får jeg 7 tv kanaler: DR, DR2, DR-Kultur, DR-Ramasjang. DR-HD, DR-Update, TV2 og Folketingskanalen.

Hvis man ønsker bedste tv kvalitet og HD kanaler, så ville jeg vælge at stemme for forslaget. Man får muligheden for det bedste udbud af kanaler i digital kvalitet på flere tv uden merpris. Samt adgang til at benytte Selector med start forfra funktion. Det er efter min mening en lille merpris at give.

Holdningen i Hedegården
Ovenstående er et forsøg på at skildre forskellen på den service man får leveret til prisen for at give beboere en mulighed for at træffe det bedste valg. Jeg er selv tilhænger af ny teknologi og ville selv vælge YouSee løsninge uden at blinke. Men dette afspejler ikke nødvendigvis den generalle holdning i Hedegården, der måske er mere fokuseret på prisen. Hvorfor skal Folkepensionist Fru Hansen på 70 år tvinges til at betale dobbelt fordi hun kun ønsker de danske og svenske kanaler?

Er der andre løsninger?
Det bedste ville efter min mening være en løsning hvor den lille pakke er uændret og en store pakke får merprisem for den lille oveni.
Priserne ville så hedde ca. 35 kr, 205 kr og 335 kr for den store pakke.
Det ville give mulighed for at dem som brænder for den store pakke med HD kanaler får muligheden. Til gengæld ville forslaget måske ikke blive nedstemt af folk med den lille pakke som ikke ønsker en stigning.
Husk på at alle stadig får muligheden for digitalt tv som jo er givet frit hos YouSee. smiley
Priserne er også stadig billigere end for en standard YouSee kunde der betaler 395 kr.


Linux er gratis - hvis din fritid er det...
Redigeret af Formanden d. 23-11-2009 10:34
14937833
Spring til debat:
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

Formanden
26/07/2010 14:30
Så er det SC2 dag i morgen!!! smiley

Adschmidt
03/05/2010 17:42
bliver lige lidt forsinket

Adschmidt
04/03/2010 18:37
sådan?

Formanden
22/02/2010 17:45
Hvordan!

MrE
22/02/2010 16:00
Sådan!

Adschmidt
11/01/2010 19:39
sådan

Formanden
16/11/2009 13:01
Skal ind og se "Luftkastellet som sprang" i aften, så jeg kan ikke komme i klubben smiley smiley

Formanden
04/11/2009 12:39
Jeg har sammenlagt nogle forum tråde. Ungå venligst at svare på en tråd ved at oprette en ny.

jeshan
24/10/2009 12:28
Jeg har skrevet til auh, og gjort dem opmærksom på, der er nogle spørgsmål til dem. Så kommer der nok noget respons...?!

Rapanden
20/10/2009 12:47
Der bør være en nyhed på forsiden om, at der er åbnet for digitalt tv gennem DVB-C. Beskeden bør komme fra AUH eller formanden

Replikarkiv