Forside · Artikler · FAQ · Debatforum · Links · Download · Nyhedskategorier Maj 04 2024 10:07:41

Navigation
Søg
Adresse
Kontakt siden
Regler for debatforum
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4
Ingen brugere online

Antal brugere: 111
Nyeste bruger: John
Senest online
Zemich15 uger
Formanden620 uger
Grete622 uger
romsoe653 uger
Jeanf60658 uger
Mith675 uger
Jacob675 uger
Hermann685 uger
kongkurs685 uger
Topper689 uger
Seneste Gågaden
Seneste udgave af beboerbladet Gågaden
Se indlæg
Hedegaardens Dataklub er lukket | Hedegaarden relaterede ting | AB-Bolignet - TV / Radio
Side 2 af 2 < 1 2
Forfatter RE: TV - digitalt m.v.
Formanden
Administratorer

Brugers avatar

Antal indlæg: 352
Bopæl: Ballerup
Tilmeldt: 14.08.07
Lagt på d. 27-11-2007 21:43
Gågaden skal snart i trykken og i den forbindelse vil jeg skrive nogle småting omkring kanalerne i Hedegården.

Scorpio60, har du noget information omkring det som du har talt med TDC om, eller har du lyst til at skrive noget?

Er der forresten nogen som kan bekræfte at DVB-C skal køre på kanal 29?
Er det med sikkerhed DVB-C? for jeg har DVB-T tuner, men jeg kan ikke bekræfte om det er kanal 29. for mit tv er til rep for anden gang og jeg har ikke nogen digital tuner. Men jeg kunne tage de 4 digitale kanaler.

Tidligere var DVB opgivet til at køre på kanal 12, kan nogen bekræfte at det ikke ligger der?
14937833
Forfatter RE: TV - digitalt m.v.
PeterPro
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 115
Bopæl: Monaco
Tilmeldt: 20.08.07
Lagt på d. 27-11-2007 22:12
Hey Boris er der mulighed for personlige annoncer i gågaden?
Forfatter RE: TV - digitalt m.v.
Formanden
Administratorer

Brugers avatar

Antal indlæg: 352
Bopæl: Ballerup
Tilmeldt: 14.08.07
Lagt på d. 28-11-2007 08:48
Det kommer and på hvad du mener med annoncer?

Jeg har ikke reglerne foran mig, men det er vidst nogenlunde, som det nedenstående.

Annoncen skal direkte vedrøre lokalområdet, dvs. Hede- Magleparken.
Der må ikke reklameres for pengegivende aktiviteter eller opfordres til mersalg.
14937833
Forfatter RE: TV - digitalt m.v.
PeterPro
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 115
Bopæl: Monaco
Tilmeldt: 20.08.07
Lagt på d. 28-11-2007 09:11
Jamen det er SUPER.. Så må du gerne lave en annonce for mig.. Du bedes skrive følgende:

Kære alle single piger i Hede- Magleparken. Skulle i stå og mangle en dejlig single fyr til at tage sig lidt af jer her i denne kolde julemåned så kontakt venligst redaktøren for gågaden som vil fungere som filter for at fjerne de værste kraner!
Forfatter RE: TV - digitalt m.v.
Formanden
Administratorer

Brugers avatar

Antal indlæg: 352
Bopæl: Ballerup
Tilmeldt: 14.08.07
Lagt på d. 28-11-2007 11:28
Du prostituerer jo i forvejen en masse piger i dit område, så hvis du også skal til at gøre det i Hede- Magleparken, så må det betragtes som mersalg.

Deraf er kriteriet for indrykning af annonce ikke overholdt.
14937833
Forfatter RE: TV - digitalt m.v.
Scorpio60
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 18
Tilmeldt: 02.10.07
Lagt på d. 28-11-2007 18:36
Sagen er jo den, at jeg også har konstateret at de fire af andre nævnte kanaler (Danske) er er mulige at modtage med fladskærme med DVB-T tunere. Derimod har jeg ikke kunne konstatere om det er muligt at tage noget som helst med en DVB-C tuner på vores antenneanlæg. Jeg ikke hørt eller læst noget fra personer som enten har en sådan tuner, eller fra nogen som ved noget om antenneanlæggets specifikationer eller muligheder for tilpasning for fladskærme. Umiddelbart er det mit indtryk at kun TDC's tuner med tilvalgte pakker kan levere digitalt TV på alle kanaler, men jeg kan jo være uvidende om nye tiltag

M.v.h. smiley
Forfatter RE: TV - digitalt m.v.
profit
Brugere

Antal indlæg: 113
Tilmeldt: 16.08.07
Lagt på d. 29-11-2007 17:57
PeterPro skrev:
Kære alle single piger i Hede- Magleparken. [...]


Siden hvornår er du begyndt at holde dig udelukkende til single piger, Peter??


----
Clubman er en stationcar på samme måde som Monaco er et land.
http://www.mini.co.uk/html/model_range/mini_clubman/home.html
Forfatter RE: TV - digitalt m.v.
PeterPro
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 115
Bopæl: Monaco
Tilmeldt: 20.08.07
Lagt på d. 29-11-2007 18:18
hehe! også en typo smiley
Forfatter RE: TV - digitalt m.v.
killjoy56
Brugere

Antal indlæg: 9
Tilmeldt: 01.10.07
Lagt på d. 29-11-2007 19:31
Jeg har i går snakket med TV teknikeren Claus og formanden for afdelingen og det er rigtigt at TDC har taget røven på dem, men de har et møde med TDC her den 5.12.2007 for at få et tilbud fra TDC.

Så indtil da må i væbne jer med tålmodighed.

Så de som har et TV med dvb-c indbygget kan indstille på kanal 29 hvis de samtidig har et kort fra TDC.

Der har været tilbud på et SONY med indbygget dvb-c for nogle uger siden ellers er det kun dyre modeller som har dvb-c.
Forfatter RE: DIGITAL TV VERSUS ANALOGT TV
Scorpio60
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 18
Tilmeldt: 02.10.07
Lagt på d. 09-12-2007 17:17
Jeg har et digital-abonnement hos "YouSee" tidl.- TDC. Det er jo fint nok, meeeeen havd jeg ikke var opmærksom på at man åbenbart har en aftale med vores antenneforening om begrænset adgang til digital tv /DET YOUSEE KALDER DET DIGITALE SPEJL. Det betyder kort fortalt at der er begrænset adgang til digitalt tv, nemlig kun de kanaler der bliver "digitalt spejlet" bliver oversat fra analog signal til digitalt signaluanset om de er bestilt som en del af en pakke o.a. (Jeg skulle hilse at sige det er et meget begrænset antal kanaler),. Selvfølgelig kan man i stedet for vælge analoge pakker over sin SELCTOR,hvis man vil have adgang til alle kanaler (der er nemlig fuld adgang)???? Spørger man teknisk afdeling hos YouSee, er det et anliggende mellem dem og antenneforeningen(om det koster pende ved jegikke, men mon dog ikke!!!!!smiley
Forfatter RE: TV - digitalt m.v.
Fresh
Brugere

Antal indlæg: 18
Tilmeldt: 26.03.08
Lagt på d. 05-09-2008 17:20
jeg har en dvb-c tuner i mit tv , jeg købte mig et kort og et ca-modul for at får korte i tvet, jeg købte adgang til tv1000 og canal+ samt 4 valg fri kanaler, jeg kan tag dem alle nu , men mit tv begrynde at lave pixle fejl og nogen gange stod det stille, så jeg tog ca-modul ud af tvet igen, har nemlig læst at yousee ikke arbejde godt sammen med alle ca-modul, så jeg hoppe ned i yousee og lejet en box den nye med Harddisk recorder til 59,- om md, alle kanaler stå super nu og kanal5 hd stå rigtig rigtig godt og tv1000/canal+ stå fint det jo bare super, men men men, nogle gange går tingne lidt i stå i nogle sek. og det kan hene at der komme en pixel fejl ikke tit men nogle gang, er der nogle der oplever det? har får at vide det fordi vi får et dårligt signal, eller noget går ind og jammer signaletsmiley
Forfatter RE: TV - digitalt m.v.
Formanden
Administratorer

Brugers avatar

Antal indlæg: 352
Bopæl: Ballerup
Tilmeldt: 14.08.07
Lagt på d. 05-09-2008 17:57
Jeg ved at YouSee's dvb-c bokse kræver et rimeligt signal for at virke godt. Har dog ikke så meget info omkring ca modulerne.

Dine problemer peger på et dårligt signal. smiley

Har du andre tv tilsluttet sløjfedåsen?
Hvilken sal bor du på og har du godt signal på de analoge kanaler?


Linux er gratis - hvis din fritid er det...
14937833
Forfatter RE: TV - digitalt m.v.
Fresh
Brugere

Antal indlæg: 18
Tilmeldt: 26.03.08
Lagt på d. 07-09-2008 11:34
ja jeg har 3 tv'er tilsluttet sløjfedåsen i alt, det alm. signal køre ok, jeg har også et trådløst netværk lige ved siden af boxen, ved ikke om det kan betyde noget.
jeg bor på 3 sal
Forfatter RE: TV - digitalt m.v.
Formanden
Administratorer

Brugers avatar

Antal indlæg: 352
Bopæl: Ballerup
Tilmeldt: 14.08.07
Lagt på d. 07-09-2008 23:37
Fresh skrev:
ja jeg har 3 tv'er tilsluttet sløjfedåsen i alt, det alm. signal køre ok, jeg har også et trådløst netværk lige ved siden af boxen, ved ikke om det kan betyde noget.
jeg bor på 3 sal


Signalet er jo tilpasset et tv og ikke beregnet på at skulle trækkes igennem hele lejligheden. For jeg går ikke ud fra at du har alle tv i stuen.
For hver splitter er der en betydelig dæmpning af signalet og hvis det ligger op af en masse 230 volt kabel kan der være en smule indstråling som også forstyrrer. Jeg tror ikke det trådløse gør så stor en forskel.
Du vil nok have det ringeste signal, da du er sidst i kæden og antennen kommer fra kælderen.

Jeg ville måske prøve kun at have et tv på og så se om det gør en forskel på DVB-C.
Hvis det gør forskellen, så skal du måske investere i en antenneforstærker.

Her kan Comega godt anbefales, de har nogle med fire forstærkede udgange som er beregnet til kabel tv. Så slipper du for at skulle rode med splittere og dæmpning.

http://dkt.net.dynamicweb.dk/Default.aspx?ID=27&M=Shop&PID=141&ProductID=40


Linux er gratis - hvis din fritid er det...
Redigeret af Formanden d. 07-09-2008 23:38
14937833
Side 2 af 2 < 1 2
Spring til debat:
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

Formanden
26/07/2010 14:30
Så er det SC2 dag i morgen!!! smiley

Adschmidt
03/05/2010 17:42
bliver lige lidt forsinket

Adschmidt
04/03/2010 18:37
sådan?

Formanden
22/02/2010 17:45
Hvordan!

MrE
22/02/2010 16:00
Sådan!

Adschmidt
11/01/2010 19:39
sådan

Formanden
16/11/2009 13:01
Skal ind og se "Luftkastellet som sprang" i aften, så jeg kan ikke komme i klubben smiley smiley

Formanden
04/11/2009 12:39
Jeg har sammenlagt nogle forum tråde. Ungå venligst at svare på en tråd ved at oprette en ny.

jeshan
24/10/2009 12:28
Jeg har skrevet til auh, og gjort dem opmærksom på, der er nogle spørgsmål til dem. Så kommer der nok noget respons...?!

Rapanden
20/10/2009 12:47
Der bør være en nyhed på forsiden om, at der er åbnet for digitalt tv gennem DVB-C. Beskeden bør komme fra AUH eller formanden

Replikarkiv