Forside · Artikler · FAQ · Debatforum · Links · Download · Nyhedskategorier April 19 2024 07:21:43

Navigation
Søg
Adresse
Kontakt siden
Regler for debatforum
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4
Ingen brugere online

Antal brugere: 111
Nyeste bruger: John
Senest online
Zemich13 uger
Formanden618 uger
Grete620 uger
romsoe651 uger
Jeanf60656 uger
Mith673 uger
Jacob673 uger
Hermann683 uger
kongkurs683 uger
Topper687 uger
Seneste Gågaden
Seneste udgave af beboerbladet Gågaden
Se indlæg
Hedegaardens Dataklub er lukket | Hedegaarden relaterede ting | AB-Bolignet - Internet
Forfatter Internet hastigheden.
turbobent
Brugere

Antal indlæg: 37
Bopæl: Magleparken
Tilmeldt: 02.10.09
Lagt på d. 05-04-2010 21:52
Hi.
Jeg har nu igennem længere tid undret mig over hastigheden på vores net eller rettere mangel på samme.
Jeg har tidligere nævnt det i en anden tråd men der er ingen der reagerer.
Nu er jeg kommet i tvivl om hvem der står for denne hjemmeside og hvem der egentlig læser den.
Jeg har stadig en elendig forbindelse .
Jeg kan da umuligt være den eneste der har en utilfredsstillende forbindelse der her pr 1.3. skulle være 5/5 Mbit/s
Jeg har været i forbndelse med Aplus men der sker ikke noget.
De har bedt mig sende nogle test ved at benytte dette link .
http://speedtest.aplus.dk/
Det har jeg gjort.
Men jeg hører ikke noget.
Nu har jeg taget 4 test her til aften ( download først ) :
Klokken 18.02 : 1.83 Mbit/s /2.55 Mbits/s
KLokken 18.50 : 1.58 Mbit/s /1.97 Mbit/s
Klokken 19.50 : 1.41 Mbit/s / 1.82 Mbit/s
Klokken 21.24 : 1.74 Mbit/s / 2.64 Mbit/s
Hvis ikke at det er en elendig hastighed så ved jeg da ikke.
I det seneste brev fra Aplus skriver de hvilke produkter jeg er tilmeldt pr. 1.3.
Sådan et brev går jeg ud fra at alle har fået så den enkelte kan se hvad man er tilmeldt.
Om internettet i mit brev står der : Delt bredbånd aktiveret pr. den 1.3.2010.
Det er første gang at jeg ser at man reelt skriver : delt bredbånd.
Jeg er godt klar over at man i spidsbelastninger nok ikke lige kan ramme 5/5 men det " jeg modtager " er da helt i skoven.
Er der ingen ( AUH ?? )der holder tilsyn med at bebyggelsen får den ydelse der betales for ??
vh
Bent
Forfatter RE: Internet hastigheden.
Formanden
Administratorer

Brugers avatar

Antal indlæg: 352
Bopæl: Ballerup
Tilmeldt: 14.08.07
Lagt på d. 07-04-2010 09:05
Hej Turbobent, hjemmesiden her er drevet af dataklubben og er 100% uafhængig af både Baldersbo, AAB og A-plus.
Hjemmesiden er selvfølgelig information direkte relateret til Dataklubben, men vi stiller også siden til rådighed for eksempelvis Gågaden.

Vores forum bliver stillet til rådighed for alle der har oprettet en bruger på siden. Der har ikke tidligere været et helt uafhængigt forum hvor beboerne frit har kunne ytre sig. Der gælder samme regler som i andre offentlige medier, men så længe man holder en sober tone uden personfejde, så har man mulighed for at skrive næsten hvad som helst. Vi er en lille håndfuld uafhængige moderatorer, som i sjældne tilfælde holder styr på diskussionerne.

Vi forsøger at få så mange beboere til at benytte forummet som muligt for at skabe et reelt alternativ til den etablerede information i bebyggelsen. Gågaden giver mulighed for svar på spørgsmål, men ikke adgang til egentlig debat.

Det er lidt sporadisk hvem som læser siden, vi har lige nu omkring 100 tilmeldte, hvoraf måske 60-70 er direkte fra bebyggelsen. Heraf er der måske 30 aktive brugere som jævnligt kigger forbi. Der er dog mulighed for at være anonym så tallet kan reelt være mange gange højere uden at folk deltager i debatten.

Angående internettet i bebyggelsen, så har jeg har en vis indsigt i hvordan det er skruet sammen. Men jeg bor ikke i Hedegården mere og derfor kan jeg ikke bidrage i test af internet eller tv.
Jeg ved at netværket i selve bebyggelsen er rimeligt fornuftigt dimensioneret og begrænsningen ligger hos internet leverandøren.
Netværket er aldrig blevet opsat efter de specifikationer der blev udformet af internetudvalget. Der blev også valgt Fascom (A-plus) som udbyder i 11. time selvom de tidligere var blevet fravalgt af udvalget.
Så vidt jeg er informeret eksisterer Hedegårdens Internetudvalg ikke længere... smiley


Linux er gratis - hvis din fritid er det...
Redigeret af Formanden d. 07-04-2010 09:26
14937833
Forfatter RE: Internet hastigheden.
turbobent
Brugere

Antal indlæg: 37
Bopæl: Magleparken
Tilmeldt: 02.10.09
Lagt på d. 07-04-2010 09:25
@formanden.
Tak for din forklaring.
Kan du give mig et godt råd m.h.t. hvordan jeg kommer videre.
Jeg har kontakt med supporten hos A+.
De har overgivet mine spørgsmål til deres teknikere.
Jeg har fået at vide at de " vender tilbage til mig ".
Jeg har een eller anden mavefornemmelse af at der ikke kommer til at ske noget som helst.
Jeg vil dog se tiden lidt an.
Er kommandovejen at kontakte AUH ?? - Afdelingskontoret ? ( Jeg bor i AAB ) eller.......for det kan vel ikke være rigtigt at det er op til den enkelte at bokse med A+
vh
Bent
Forfatter RE: Internet hastigheden.
Formanden
Administratorer

Brugers avatar

Antal indlæg: 352
Bopæl: Ballerup
Tilmeldt: 14.08.07
Lagt på d. 07-04-2010 09:32
Du kan altid prøve at kontakte AUH direkte på auh@ab-bolignet.dk den har jeg opsat til at videresende til Claus Arp. Alternativt kan du ringe direkte til ham - nummeret står under tv programmet i Gågaden.

Mit bedste bud på at lave ændringer er ved at foreslå på en generalforsamling at internettet skal opsiges med nuværende leverandør.
Der er 1 års opsigelse på kontrakten, hvor de kan nå at blive bedre og man kan genoptage forhandlingerne. Men sidste gang det blev taget på på Baldersbo general forsamling blev det nedstemt. Jeg tror ikke folk er klar over at man jo ikke mister internettet fordi kontrakten bliver opsagt med 1 års varsel. smiley


Linux er gratis - hvis din fritid er det...
14937833
Forfatter RE: Er der nogen der vil købe et gl.dags modem??
Henrik
Brugere

Antal indlæg: 14
Bopæl: Ballerup
Tilmeldt: 03.10.07
Lagt på d. 07-04-2010 16:19
Når jeg tester min forbindelse, oplever jeg at downloadhast. er på ca. 2 mb, men halvvejs i testen tager fanden ved den, og sparker røv, så den (denne gang) ender på 244 mb. Og hvad kan jeg lige bruge det til??

Jeg vil langt hellere have en stabil forbindelse, end dette.
Efter 1/3-10 synes jeg at forbindelsen er blevet meget mere ustabil.

Jeg har brugt denne test:
http://www.it-borger.dk/verktojer/bredbaandsmaaleren
Forfatter RE: Internet hastigheden.
Rapanden
Brugere

Antal indlæg: 38
Bopæl: Magleparken 190
Tilmeldt: 02.10.07
Lagt på d. 07-04-2010 17:16
Jeg har de sidste par dage prøvet hastighedtests på forskellige tidspunkter.
Jeg får konstant 5,3 Mbit op/ned.
Jeg har statisk IP. Måske har det indflydelse.
http://www.famail.dk
Forfatter RE: Internet hastigheden.
turbobent
Brugere

Antal indlæg: 37
Bopæl: Magleparken
Tilmeldt: 02.10.09
Lagt på d. 07-04-2010 18:21
@henrik.
Jeg har oplevet problemerne før 1.3.
Efter 1.3. er det måske som om at elendigheden er forøget.
Jeg bruger denne test som A+ henviser til :
http://speedtest.aplus.dk/
I.ø. samme test som den du henviser til fra IT-Styrelsen.
Jeg synes virkelig at det er lousy.
Jeg er i forbindelse med supporten for A+ og er bedt om at fremsende nogle test`s.
Jeg har gjort det og har fået at vide at deres teknikere ser på det.
Jeg har ikke den store fidus til at jeg hører noget eller at der sker noget.
Der må jo være rigtigt mange mennesker som har en elendig forbindelse.
Hvorfor reagerer de ikke.
Der må da vel også være en opfølgning / evaluering fra afdelingsbestyrelserne således at man sikrer sig at beboerne får det de har betalt for.

@Rapanden.
Jeg har spurgt A+ om en fast IP adresse.
De fortæller mig at jeg ikke altid vil kunne være sikker på den maximale ydelse.
Har nævnt noget med en procent omkring de 90 hvor der er fuld dækning.
HVordan oplever du det sådan set over et døgnstid /aftener/ weekend`s
Er du beskyttet af en firewall eller har du selv måttet etablere dig.

vh til jer begge
Bent
Forfatter RE: Internet hastigheden.
Rapanden
Brugere

Antal indlæg: 38
Bopæl: Magleparken 190
Tilmeldt: 02.10.07
Lagt på d. 07-04-2010 21:37
De tidspunkter, jeg har testet på er forskellige tidspunkter i weekenden, mest i tidsrummet 16-23 om hverdagen. Der er fuld speed hele tiden.
Jeg har en router med indbygget NAT. Desuden bruger jeg software firewall. Skulle jeg få et suspekt program ind på computeren, vil firewall'en advare, hvis programmet vil sende data ud på nettet (det er endnu aldrig sket). Jeg er meget omhyggelig med, hvor jeg browser, og hvad jeg installerer.
http://www.famail.dk
Forfatter RE: Internet hastigheden.
turbobent
Brugere

Antal indlæg: 37
Bopæl: Magleparken
Tilmeldt: 02.10.09
Lagt på d. 08-04-2010 06:54
@rapanden.
Det lyder jo rigtig fint med din hastighed.
Du skriver bl.a. :
Jeg har en router med indbygget NAT.
1. Hvad koster sådan een.
2. Er den nem at sætte op.
3 IP adressen må man jo få fra A+
4. Mener du at firewallen i Vista er god nok eller....
5. Hvad betaler du ( bare ca )
vh
Bent
Forfatter RE: Internet hastigheden.
Rapanden
Brugere

Antal indlæg: 38
Bopæl: Magleparken 190
Tilmeldt: 02.10.07
Lagt på d. 08-04-2010 08:31
1. Jeg tror alle routere i dag har NAT indbygget.
Hvis Du ikke har router i forvejen, kan Du finde priser på edbpriser.dk, hvor Du også under specifikationer kan se, om den har NAT-understøttelse. Hvis Du har en router, check din manual.
2. Når Du bestiller statisk IP fra A+, vil Du få udleveret en IP-adresse, en mask, en gateway og to DNS adresser, som Du indsætter i routeren. I de fleste routere er det nemt. Adresserne skal indsættes, da Du ikke længere vil få tildelt dynamisk adresse.
3. Snak med A+. De burde så sende en formular, som Du udfylder, underskriver og sender retur. Jeg kan ikke huske, hvor lang tid, der går, inden De opretter den til dig.
4. Nej, Jeg bruger absolut ikke Vista's firewall. Nu bruger jeg en firewall fra Acronis (med i en sikkerhedsuite, koster penge). Af gratis firewalls kan jeg anbefale Comodo eller Zonealarm.
5. Statisk IP-adresse koster kr. 120 om året.
http://www.famail.dk
Forfatter RE: Internet hastigheden.
turbobent
Brugere

Antal indlæg: 37
Bopæl: Magleparken
Tilmeldt: 02.10.09
Lagt på d. 08-04-2010 11:26
@Rapanden.
Tak for en meget fin orientering.
M.h.t. firewall.
Jeg har på et tidspunkt benyttet et af Comodo`s produkter nemlig deres gratis antivirus.
Den var nu lidt hård.
Fandt hele tiden nogen " snavs" selvom der ikke var noget.
Jeg har ikke prøvet deres firewall.
vh
Bent
Forfatter RE: Internet hastigheden.
Rapanden
Brugere

Antal indlæg: 38
Bopæl: Magleparken 190
Tilmeldt: 02.10.07
Lagt på d. 08-04-2010 17:12
Jeg giver dig ret i, at Comode antivirus er lidt for emsig. Den har bl.a. fundet i virus i programmer fra 2003, som jeg har brugt uden problemer.
Deres firewall er rigtig god, når man først får lært den, hvad man vil tillade.
Jeg bruger nu Acronis, da jeg fik et godt tilbud på True Image Home 2010, hvor en sikkerhedspakke var med i prisen. En af mine PC'ere har AVAST antivirus installeret i stedet (sammen med Comodp Firewall)
http://www.famail.dk
Spring til debat:
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

Formanden
26/07/2010 14:30
Så er det SC2 dag i morgen!!! smiley

Adschmidt
03/05/2010 17:42
bliver lige lidt forsinket

Adschmidt
04/03/2010 18:37
sådan?

Formanden
22/02/2010 17:45
Hvordan!

MrE
22/02/2010 16:00
Sådan!

Adschmidt
11/01/2010 19:39
sådan

Formanden
16/11/2009 13:01
Skal ind og se "Luftkastellet som sprang" i aften, så jeg kan ikke komme i klubben smiley smiley

Formanden
04/11/2009 12:39
Jeg har sammenlagt nogle forum tråde. Ungå venligst at svare på en tråd ved at oprette en ny.

jeshan
24/10/2009 12:28
Jeg har skrevet til auh, og gjort dem opmærksom på, der er nogle spørgsmål til dem. Så kommer der nok noget respons...?!

Rapanden
20/10/2009 12:47
Der bør være en nyhed på forsiden om, at der er åbnet for digitalt tv gennem DVB-C. Beskeden bør komme fra AUH eller formanden

Replikarkiv